digitalna umetnost se bo ohranjala na drugačen način kot smo ohranjali umetnost doslej. digitalna umetnost je bolj podobna ljudskim pesmim, ki gredo iz roda v rod. zbirateljstvo digitalne umetnosti bo dobilo pomen. slike, knjige, plošče, risbe, fotografije, filmski trakovi, gramofonske plošče in ostala fizična umetniška dela so se najbolje ohranila pozabljena in neuporabljena. slike na stenah jam praljudi so se ohranile, ker so bile zapečatene in ljudem nedostopne. paleolitska piščal je zdaj na razstavi v muzeju, ker je bila zakopana pod zemljo v časovni kapsuli. knjige imajo majhno naklado in so pred uničenjem -- požari, vojnami in mastnimi prsti ljudi -- najbolje zaščitene tako, da so čim redkeje brane, idealno zapostavljene na nekem podstrešju zapuščene hiše. papirusni zvitki v staroegipčanskih grobnicah so nas zazidani pričakali tisočletja. slejkoprej bomo skozi njihovo uporabo arheološke najdbe ali pa zaenkrat zgodovinsko nepomembne fizične predmete izgubili, vrgli stran, pomotoma ali namerno sežgali, zmastili s prsti ali pa z gramofonsko iglo zdrgnili do nerazločljivega šumenja. digitalna umetnost se bo ohranjala izključno z njeno neposredno uporabo. kratkoročno gledano si lahko to predstavljamo kot seedanje torrenta. praktično neomejena distribucija in identično kopiranje umetnin bo umetnino oživljalo le dokler bo obstala zadnja njena kopija. trdi diski z življensko dobo kakih 100 let se bodo slejkoprej razmagnetili. tisti NVRAMski pa še prej. zbiratelji digitalne umetnosti bodo v prihodnosti trgovali in razpolagali recimo z youtube posnetki v različnih kvalitetah. čez 500 let bo bržkone celoten xkcd v izvirni kvaliteti dostopen le proti plačilu v zbirkah zasebnih zbirateljev. zbiratelji youtube posnetkov bodo preiskali mnoge kotičke različice spleta tistega časa, da bodo našli zbirko youtube videov nekega ustvarjalca v kanček boljši kvaliteti, kot jo imajo. digitalna umetnost ima krajši rok uporabnosti. v jami pozabljena zgoščenka po nekaj sto letih ne bo več berljiva, trdi disk s kratkimi zgodbami na podstrešju bo po le nekaj desetletjih neberljiv zaradi oksidacije in korozije kovinskih elementov v njem vsled izpostavljenosti okoliškemu zraku. če pa bodo microsd kartico s posnetki govora kakšnega znanega pisatelja le uspeli obuditi, pa že mogoče v 500 letih ne bodo mogli dekodirati zvoka v mp3 formatu na exfat datotečnem sistemu najbrž nimam prav. upam. living unironically in europe - rudarska firma rio tinto namerava v srbskem kraju jadar odpreti rudnik litija https://youtu.be/xUrUWKv-tpE (15min) komad za neizkoriščen dan: Hajnal by Venetian Snares https://www.shazam.com/track/70614759/hajnal sledi nekaj stvari, ki obrnejo želodec. videi o ubijanju krav v klavnicah. bodite pripravljeni. jarvis usss-1 pneumatic cattle stunner reklama (1min) https://youtube.com/watch?v=zvygnm0R654 slaughterhouse factory three point stunner reklama (1min) https://youtube.com/watch?v=YMFfZybWk_w restraint without stunning (30sec) https://youtu.be/tgz5w9nwo2s to so bile reklame. kako pa v resnici izgleda, ko se življenje krave konča, pa pričajo tile posnetki varnostnih kamer iz resnične klavnice. gledanje je sila naporno. k temu tudi botruje dejstvo, da posnetka ni na youtubu. kravo odženejo v ograjeno območje, jo ustrelijo (sklepam da z žebljem v glavo), ji zarežejo v vrat, jo ustrelijo še dvakrat, a posmrtni krči so še vedno prisotni, tudi ko njeno truplo obesijo na kavel in ji prerežejo arterije, ki vodijo v še utripajoče srce. nazadnje truplo oderejo med tem ko drug delavec obdeluje glavo: https://www.farmtransparency.org/videos?id=774e29f47d